Optymalizacja i aktualizacja systemu PEKA w grze

Od niemal roku ZTM Poznań Urbanmove korzysta z poznańskiego systemu informacji pasażerskiej PEKA. W ciągu ostatnich miesięcy prowadzono prace optymalizacyjne, a ich efekty mogą być widoczne już w lutym. System zostanie zaktualizowany, co pozwoli zredukować lagi do minimum, a maksymalna liczba graczy na jednym serwerze może zostać przywrócona do 30.

Obecnie jeden autobus korzysta z 200 skryptów obsługujących rozkłady oraz 200 skryptów zarządzających zmianą przystanków (w przypadku przegubowca liczba ta wynosi aż 400). W nowym systemie będzie to uproszczone – zawiera on tylko 5 skryptów, które działają autonomicznie. Dodatkowo edytowanie rozkładów i tras przejazdu stanie się prostsze i szybsze.

Nowy system wykorzystuje macierze, które w pewnym stopniu przypominają pliki GTFS, powszechnie stosowane na całym świecie, a także w Poznaniu (np. w serwisach takich jak Czynaczas.pl czy KiedyPojadę). Dzięki nowej architekturze systemu możliwe będzie dodanie większej liczby rozkładów. Ponadto więcej linii zostanie ze sobą połączonych, co stworzy nowe możliwości, takie jak mix linii Ratajski (np. łączenie linii 184, 152, 162 i 166).

Mam nadzieję, że prace nad nową wersją systemu zakończą się jak najszybciej. Życzę wszystkim miłego wieczoru i Szczęśliwego Nowego Roku!


Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

ZTM Poznań Urbanmove
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.